czwartek, 28 marca 2013

Po co segregowac śmieci?

Po co segregować śmieci?

Każdy zapewne słyszał o tym, że należy segregować odpady. Ale po co? Ale jakie to daje korzyści, mnie czy środowisku ? Czy to w ogóle ma jakiś sens?
Co ja z tego mam?
Czy istnieją jakieś wymierne korzyści dla mnie, osoby segregującej śmieci, poza czystym sumieniem?
Otóż tak. Oto i one:
*Mniej zapłacę za wywóz śmieci. Posegregowane odpady są wywożone za mniejszą cenę. Zmniejszając objętość nieposegregowanych odpadów automatycznie zmniejszam koszty wywozu. Mieszkańcy domów jednorodzinnych odczują to od razu. Osoby mieszkające w budynkach wielorodzinnych najpewniej nie poczują zmiany - spółdzielnie mieszkaniowe tak. Być może zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wykorzysta na zrobienie jakiegoś remontu?
*Żyję w bardziej czystym środowisku. Każdy zapewne nie raz widzial chałdy na wysypisku śmieci, dzieki segregacji odpadów te chałdy nie powiekszaja sie w tak drastycznym tempie.
Posegregowane szklo, papier, tworzywa trafiają do recyklingu czyli są przetwarzane i ponownie wykorzystywane.
Mam poczucie, że nie zostawiam po sobie śmietnik i nie zrzucam narastającego problemu na następne pokolenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz